alternative-zine.com

ראיונות

Strapping Young Lad
ראיון עם: Devin Townsend מ- Strapping Young Lad ו- The Devin Townsend Band
2006-07-20



Devin Townsend ידוע בזכות אלבומי הסולו שלו, תחת השם The Devin Townsend Band, אך גם בזכות החליפה הכבדה יותר שלו כמנהיג של Strapping Young Lad; היותו כותב וגם מפיק (ללהקות אחרות ולעצמו) בהחלט עושות אותו מוזיקאי עסוק.
עם השחרור של אלבומה החדש של Strapping Young Lad הנקרא The New Black ושחרור מוקדם יותר השנה של האלבום Synchestra מ- The Devin Townsend Band – הייתה לנו ההזדמנות להיכנס לראשו של בחור חסון צעיר.


קודם כל מזל טוב (מאוחר)! היה לך יום הולדת לפני חודשיים בערך, איך בילית את יום הולדתך ה- 34?
ישנתי *צוחק* ישנתי ואכלתי.

בוא נדבר על האירועים הקרובים, אתם מופיעים ב- Ozzfest הקרוב, איך להקה כמו SYL מגיעה להיות חלק מפסטיבל שרובו nu- מטאל?
אני לא יודע, זה נראה כאילו זה פשוט קרה... אנחנו נעשה את זה, ונעשה את זה טוב, בתקווה שזה ילך חלק.
אני שמח להיות חלק מזה וחושב שזה יהיה כיף, אבל זה 20 דקות ביום למשך חודשיים... ככה שזה טור דיי קשה.

האם זה הטור הכי אינטנסיבי של Strapping Young Lad?
לא לא, עשינו כמה אכזריים, אבל זה יהיה שונה בהחלט.

היית אומר שהוא מסחרי יותר בדרך כלשהי?
אני חושב שכן, אני לא יודע מספיק על הפסטיבל כדי לדעת באמת איפה אנחנו עומדים... אני לא יודע למה לצפות, אני פשוט מתכוון לעלות לשם ולעשות את הכי טוב שלי.
אני לא יודע בדיוק איך הוא יעבור, אבל שוב, הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה לבוא לשם ולתת את הכי טוב שלנו.

Strapping Young Lad: The New Black

לגבי האלבום החדש שלכם, The New Black, איך בחרתם לו את השם ומה עומד מאחורי זה?
Gene Hoglan (מתופף) נתן לו את השם, אז אני לא ממש יודע... אהבתי את השם וחשבתי שהוא מגניב. זה ביטוי שהפירוש שלו הוא "הדבר המגניב החדש". העטיפה של האלבום לבנה – אז אולי לבן הוא השחור החדש.

לאלה מאיתנו שלא שמעו אותו, איך היית מתאר אותו?
הוא פחות כאוטי מהאלבום הקודם והוא בהחלט יותר מלודי, אבל זה עדיין Strapping וכל אלבום של Strapping ייחודי, ככה שהוא לא נשמע כמו הקודמים. הוא לא שונה בייחודיות שלו, זה פשוט האלבום הבא של Strapping, הוא מייצג את השנה הזה בניגוד לשנה שעברה, השנה זה פשוט סט שונה של נסיבות.
בשורה התחתונה, כמו שאמרתי, הוא יותר מלודי ופחות כאוטי.

איך היה תהליך ההקלטות?
הוא היה טוב, לקח בערך חודש וחצי, ואני הפקתי אותו. הקלטנו אותו בשלושה אולפנים – התופים במקום אחד, כל השאר במקום אחר והמיקס במקום שלישי; בחור בשם Mike Fraser (עבד עם Aerosmith ו-Metallica בין השאר) עזר לנו עם המיקס והוא היה ממש טוב.
עשיתי את הכל ב- ProTools, זאת הייתה חוויה טובה מאוד בסך הכל.

שמעתי שיש אורחים מפתיעים באלבום...
נכון, יש את הבחור מ- Gwar (Oderus Urungus, סולן להקת Gwar), הוא שר בשיר אחד (Far Beyond Metal), וזמרת פופ קנדית ששמה Bif Naked ששרה בשיר אחר (Fucker). כל אחד מהם השתתף בשיר אחד, ושניהם עשו עבודה מעולה.

איך צמח שיתוף הפעולה הזה איתם?
אני מכיר את Bif כבר שנים, אנחנו מאותה עיר, ו- Gwar... הפקתי להם את האלבום החדש שלהם ופשוט שאלתי אותו אם הוא מעוניין לעשות את זה והוא הסכים – זה היה עד כדי כך פשוט.



יצא לך השנה גם האלבום Synchestra של ה- Devin Townsend Band , עבדת על שני האלבומים במקביל?
לא, התחלתי את האלבום של Strapping ישר אחרי שסיימתי את האלבום של ה- Devin Townsend Band , אבל הייתה לי כל כך הרבה עבודה לאחרונה שאני פשוט תשוש עכשיו, אני מצונן וגם מאוד מאוד מאוד עייף, אני פשוט מנסה לוודא שאני אסיים את כל הדברים שאני צריך לסיים; בין אם זה ראיונות, סיבובי הופעות ואלבומים, אני מנסה לוודא שאני אעשה הכל היטב.

Synchestra הוא אלבום נגיש יותר מהאלבומים הקודמים של DTB, אני אוהב את Infinity ואני חושב שבהשוואה אליו ולקודמים Synchestra נגיש הרבה יותר...
אני חושב שככל שני מזדקן אני מחבב מלודיה יותר, אולי ככל שאני מזדקן אני אוהב דברים נגישים בדרך שלא אהבתי קודם. הפסקתי גם לעשן מריחואנה אז אולי גם זה קשור *צוחק*.

האם ציפית שהוא יהיה נגיש יותר? האם כיוונת לקהל רחב יותר?
לא ממש, יש הרבה מוזיקה "נגישה" שאף פעם לא מגיעה לאף אחד. אני בהחלט לא מנסה להיות יותר נגיש בשביל הקהל, זה פשוט מה שאני בוחר לעשות עכשיו ומה שאני נהנה לעשות.

מה פירוש השם Synchestra?
כמו תזמורת שמסונכרנת עם עצמה, כמו החיים... אתה יודע...החיים הם הדברים דברים שונים שבאיזושהי דרך מוזרה מתקיימים ביחד.

האם יש לאלבום קונספט?
כן, אני חושב שלכל אלבום שאני עושה יש קונספט, זה כמו ללכת מנקודה אחת לנקודה אחרת, לגלות חלקים מסוימים לגבי עצמך והאישיות שלך. אתה צריך לקחת את המסע שהוא החיים, ו- Synchestra הוא המעבר מדרך חשיבה אחת לדרך חשיבה אחרת. אני חושב ש- The New Black הוא המעבר שבין דרך התנהגות אחת לאחרת.
יש קונספט להכל אבל אני מנסה לשמור על מילים מעורפלות, ככה שהן תהיינה תקפות לאנשים ומצבים שונים. אין כל כך משהו ספציפי.

בתור אבא, מה גרם לך לכתוב שיר כמו The baby song (מתוך Synchestra)?
ובכן, לא, אני עדיין לא אבא... אישתי בהריון כרגע עם הילד הראשון שלנו.
הרבה מהדרכים שבהן אני מבין דברים הן דרך זה שאני כותב על זה שירים, ככה ש- The baby song הוא בדיוק ההחלטה הזאת שהייתה צריכה להיעשות על אם יהיה לנו ילד או לא, אז אולי השיר עזר לי בהחלטה הזאת.

אילו אמנים השפיעו עליך בכתיבה של Synchestra ואילו בכתיבה של The New Black ?
עם Synchestra יש להקת אמביאנט שנקראת Lemon Jelly שהשפיעה הרבה, וב- The New Black זה הרבה מטאל כמו Meshuggah וגם דברים ישנים של Metallica יחד עם מטאל יותר מסורתי.

הרבה אומנים מוצאים אלבומים בעלי אמירה או הקשר פוליטי בימינו (Ministry ו- Neil Young לדוגמא), אתה רואה את עצמך עושה אלבום כזה עם הקשר פוליטי?
לא. בכנות, אני לא רואה את עצמי כותב על פוליטיקה או על דת, אני מנסה להימנע משניהם.
זה לא שאני לא מתעניין בהם, זה פשוט שאני לא יודע מספיק עליהם כדי להגיב, ככה שזה יהיה לא אחראי מצידי לעשות מוזיקה שמתדיינת בזה כשאני לא יודע על מה אני מדבר. יש לי דעות, אבל אני לא מרגיש שאני צריך לכפות אותן על הקהל.

מה אתה חושב על המוזיקה כיום בכללי?
אין הרבה מוזיקה שאני אוהב עכשיו, אני חייב לומר... יש כל כך הרבה להקות היום, לכל אחד יש אולפן בבית, לכל אחד יש חשבון Myspace – יש כל כך הרבה להקות שקשה למצוא דברים טובים בגלל שהכל סתום מכל הדברים הנוראיים. בטח יש דברים טובים בחוץ, רק קשה למצוא אותם.

אי אפשר להתחמק מלהגדיר לאיזה סגנון שייכות להקות היום, איך היית מגדיר את המוזיקה שלך?
אקספרימנטלית (ניסיונית). היא מושרשת על האבי מטאל... בדרך קלה יותר אפשר להגיד ש- Strapping Young Lad זה מטאל ו- The Devin Townsend Band זה פרוגרסיב. אבל אני חושב ששתיהן להקות אקספרימנטליות כל אחד בדרכה.

אתה מנהיג של שתי הלהקות, גם Strapping Young Lad וגם The Devin Townsend Band, איך תהליך הכתיבה שונה בכל אחת מהלהקות?
ב- SYL, לדוגמא באלבוםThe new black, הגיטריסט Jed Simon כתב את הריפים הראשיים בשיר The new black ו- Gene Hoglan (מתופף) כתב את הקצב וכמה מהריפים הראשונים בשיר Monument; את הרוב אני כותב לבד בבית, חופשי לעשות חזרות בסטודיו ואז כולם כותבים את החלקים שלהם מסביב לשיר. בדברים האחרים שלי יש לי נטייה כלשהי להגיד לכולם מה אני רוצה שהם ינגנו, ככה שאני נותן להם קווים מנחים רפויים לעבוד איתם, אבל זה עדיין ספציפי יותר.

על איזה כלים אתה מנגן והאם למדת את זה באופן מקצועי?
גיטרה, קלידים, שירה ומחשב. וכן, דיי הרבה למעשה... הרבה בבית הספר, הרבה שיעורים פרטיים, היו לא הרבה מורים... אני חושב שהתחלתי לנגן בגיל 5 או 6.

איפה אתה מרגיש יותר בנוח? בתור חבר בלהקה/כותב או בתור מפיק?
זה תלוי מה אני עושה יותר...אבל בגדול, בנקודה הזאת, אני מרגיש יותר נוח בתפקיד של מפיק. למרות שגם לעשות את המוזיקה שלי זה מספק בהמון דרכים – כך שאני שמח לעשות כל אחד מהם, אבל בנקודה הזאת אני באמת רוצה להתרכז בהפקה.

מה התוכניות שלך לעתיד בנוגע להפקה?
טוב, אין לי כרגע להקות שעומדות בתור אבל אני מקווה להציע את עצמי כמפיק ללהקות טובות שאני אוכל לעבוד איתן, ככה שנצטרך לחכות ולראות... אני בטוח שאוכל לעשות עבודה טובה בשביל האנשים האלה.

לאילו להקות היית רוצה לעזור כמפיק? האם יש איזושהי להקה (קיימת או לא קיימת) שהיית רוצה לעבוד איתה?
אולי King’s X. אבל אין לי תוכניות לעזור לאף אחד כרגע, זה פשוט "כל הקודם זוכה".

איך תישמע להקת החלומות שלך? מה הסופרגרופ האולטימטיבי שלך?
אין לי סופרגרופ אולטימטיבי...אני אוהב להקות מתקופות שונות, ואני חושב שהן טובות אבל אף פעם לא חשבתי על איזה סופרגרופ תהיה מהן; הרעיון הזה הוא לא משהו שאני מוצא לבלות את הזמן שלי עליו משהו בעדיפות גבוהה. אני חושב שעדיף שיהיה מוזיקאי אחד ממש טוב ועוד כמה שתומכים בו, בניגוד ל-15 מוזיקאים טובים שהרעיונות של כולם מתנגשים.



על העטיפה של האלבום Infinity – האם זה אתה שם? איך החלטת לעשות את העטיפה הזאת?
כן. בדיוק התלבשתי יום אחד וחשבתי "אה, עטיפה טובה תהיה אני בעירום"... אני לא יודע עד כמה זה היה רעיון טוב מצידי, אבל באותו זמן זה בהחלט נראה כמו רעיון טוב.

יש סטיגמה לגבי להקות מטאל שקושרת אותם עם אלכוהול והתנהגות פרועה – היית אומר ש- Strapping Young Lad קשורה לעניין?
אולי לא אני, אני לא מעריץ גדול של אלכוהול ולא משתמש בסמים... אני לא שוכב עם מעריצות או משהו כזה, אבל אני חושב שבכללי יש ל- SYL חלק בדברים האלה.

מה זה לדעתך בילוי טוב?
לישון בשלווה.



עשית הרבה אלבומים ופרוייקטים – איזה מהם הכי אהוב עליך ואיזה מהם הכי גרוע לדעתך?
האהוב עליי הוא Infinity והכי גרוע הוא כנראה Physicist.

בתחילת הדרך עבדת עם Steve Vai ועכשיו עבדת איתו שוב ב- Synchestra (Vai השתתף בשיר Triumph) איך היה האיחוד אחרי כל השנים?
דיברנו במהלך השנים, ככה שזה לא ממש איחוד כמו זה איחוד מוזיקלי והייתי שמח מאוד מהעבודה שהוא עשה... מצאתי את מה שהוא עשה כתוספת ממש טובה לאלבום, אני מאוד גאה בזה שהוא היה מעורב.

איך היה תהליך העבודה איתו? נפגשתם אצלך בסטודיו כדי לעבוד על השיר?
שלחתי לו את הקבצים, והוא הקליט את זה בזמן שהוא היה בסיבוב הופעות.

האם השיטה הזאת היא דבר נוח לדעתך או שאתה מעדיף להקליט עם להקה חיה באולפן?
לא, זה לא משנה. כל עוד אתה מצליח למצות את הרעיונות שלך זה לא משנה איך אתה עושה את זה. לפעמים זה טוב עם להקה חיה ולפעמים זה לא...

השתתפת גם בשני שירים, Pain ו- Loser, באלבום The Human Equation של Ayreon - איך קרה שהשתתפת באלבום? איך היה תהליך ההקלטה/הכתיבה?
הוא שלח לי אימייל ושאל אם אני מעוניין להיות מעורב, בהתחלה אמרתי לא, אמרתי שאני לא אוהב לעשות דברים כשאני לא כותב להם את המילים ואת התפקידים שלי בהם, אז הוא אמר שהוא רוצה שאני אהיה חלק מזה ואמר "אתה יכול לעשות מה שתרצה" – הסכמתי, והוא שלח לי את הקלטות, שישבו על המדף שלי במשך שלושה-ארבעה חודשים, עד שאחרי כמה זמן הוא אמר "אני צריך את הקלטות, אני צריך את הקלטות", אז פשוט שמתי אותן במחשב שלי ועשיתי כל מיני דברים מטורפים בהן – אני חושב שזה יצא טוב בסופו של דבר.

אתה אוהב את שני השירים האלה? אתה חושב שהם מהטובים שלך?
זה שני שירים, אתה יודע... זה חלק מהקטלוג שלי, אבל זה שונה בשבילי.

איך אתה רואה את זה בתוך הדיסקוגרפיה שלך?
זו פשוט הופעת אורח.

אם היו מציעים לך לעשות פרסומת לבירה, לאיזה בירה היית רוצה שזה יהיה?
בחיי *צוחק*... אני לא יודע אם הייתי רוצה לעשות פרסומת לבירה, אני מאוד מקווה שלא יציעו לי לעשות פרסומת לבירה...בגלל שכולן אותו דבר, אז זה לא ישנה לאיזה סוג בירה.

איזה עצה היית נותן למוזיקאים צעירים שרוצים לעשות מוזיקה כשיגדלו?
אל תשתמשו בסמים ותישארו בבית ספר.

ומבחינה מוזיקלית?
פשוט תעשו מה שגורם לכם להרגיש טוב, תביעו את עצמכם, אל תחששו מ"להפוך" למשהו שמישהו רוצה שתהיו.

איך החלטת שאתה רוצה להיות מוזיקאי?
זה דיי הוחלט בשבילי, הפצתי את הדמו שלי ו- Steve Vai שמע אותו – אז מצאתי את עצמי בלוס אנג'לס ואני עדיין עובד מאז. אף פעם לא היה ממש חזון של לעשות את זה, זה פשוט נפל לידיים שלי, כבר 15 שנה אני עושה את זה ואני עדיין עושה את זה.

מה דעתך על הלהקות הבאות?
The Beach Boys - אוהב אותם.
Dream Theater - לא אוהב את הקול של הסולן.
Iron Maiden - אה, הם בסדר... אהבתי אותם כשהייתי צעיר יותר.

אתה חושב שתמשיך לעשות מוזיקה גם כשתהיה זקן יותר?
כן, כמובן, אני אעשה מוזיקה לעד, אני פשוט צריך הפסקה פה ושם.

כיוון שאנחנו מגזין מישראל, אני חייב לשאול אותך אם אתה חושב על להופיע כאן, ומה אתה חושב על ישראל בכללי?
יש לי כמה חברים טובים מישראל, אבל אני חושב שאין תכניות להופיע בישראל בעתיד הקרוב. אין לי דעה מוצקה עליה כי אף פעם לא הייתי שם, אבל האנשים שאני מכיר מישראל מאוד מגניבים.

ולסיום, יש לך מילים אחרונות לכולם?
תהנו לכם ושלום.


רועי פוברצ'יק ועופר ויינר
 
blog comments powered by Disqus