alternative-zine.com

ראיונות

Fields of the Nephilim
ראיון עם: Carl McCoy, סולן הלהקה האגדית Fields of the Nephilim. בשנת 1991 McCoy עזב/פירק את הלהקה אך המשיך להוציא אלבומים. הלהקה התאחדה בשנת 2000 ואלבום חדש שלה יצא בקרוב.
2005-11-23

Carl McCoy from Fields of the Nephilimהיי Carl,
בנוגע לאלבום החדש, Mourning Sun, איך הוא הולך להישמע ובאיזה סגנון הוא?

אני מבין שעדיין לא שמעת אותו

לא, עדיין לא
אני חושב שהוא שונה מאוד מכל מה שהוצאתי עד היום- כך שאתה יכול לדמיין איך הוא לא ישמע יותר מאשר איך הוא כן ישמע.
יש מעט השתקפויות של העבר המעורבות בפרויקט החדש הזה- אני רואה אותו כעוד פרויקט של Nephilim , רק מעודכן יותר ל-2005.
הוא מעט יותר ישיר ויש בו דיי הרבה שכבות כך שאני מוצא אותו אווירתי.
אני גם חושב שהוא מאוד טרי, אני מתכוון לזה שהוא לא מסתמך על שום דבר שעשיתי בעבר
המכנה המשותף עם האלבומים הקודמים הוא שאני מעורב בו- ככה שיש חוט המקשר אותו עם אלבומי העבר אבל הוא עדיין נשמע רענן.

היכן הוא הוקלט?
בהרבה מקומות.. למעשה, אני יכול לנייד את הציוד באולפן שלי גם לסביבות בחוץ ע"י שימוש בגנרטורים- אפילו אם זה רק כדי להקליט את האווירה.
הקלטנו אותו בהרבה מקומות שונים מבלי ההגבלה של להקליט אותו באולפן אחד הפעם- זה נהיה כיף, עשינו את זה כי יכולנו *צוחק*

אז זה היה באולפן וגם בסביבות חיות?
כן, מבוסס באולפן.
אבל לפעמים רצינו לצאת החוצה כדי להקליט, במיוחד חלק מהסאונדים של האווירה- אני מעדיף להקליט הכל בעצמי מאשר להסתמך על חומר אחר.

מה ההרכב הנוכחי שלכם?
אין הרכב נוכחי, הרגשתי שזה לא כל כך נחוץ, משום שהפרויקט מדבר בשם עצמו.
יש לי אנשים שאני מערב כשאני צריך לערב אותם, נראה לי חשוב יותר להגיע לרוח האמיתית של החזון של מה שאני רוצה להשיג- כך שהרכב קבוע מגביל ולכן לא נחוץ לדעתי.

אז אתה מביא מוזיקאים להקליט מה שאתה צריך?
ובכן, אני מקליט גם בעצמי, גם אני מוזיקאי ואני יכול לנגן כמעט בכל דבר.
ברור שכשזה מגיע להקלטות סופיות של הבאס והתופים, יש לי אנשים שעוזרים לי ללטש אותם כדי שישמעו כמו שהם צריכים להישמע; כך שלפעמים זה נחוץ

האם הבאת מפיק חיצוני או שאתה זה שמפיק?
למעשה אני הפקתי, למרות שלא התכוונתי מראש להפיק.
זה פשוט קרה- התחלתי לעבוד, לכתוב ולהקליט- דבר אחד מוביל לשני ולפני ששמתי לב השלמתי כמעט את הכל גם ככה.
אם זה החזון שלי, אז אני אמור לפתח ציפיות לגבי איך אני רוצה שזה ישמע ומה אני רוצה לשמוע- אני מניח שזה שם אותי במקום שבו הדבר ההגיוני לעשות הוא להפיק.

ואתה גם מקליט?
כן, אני חושש שגם בזה הייתי מעורב.
אני לא אוהב לעשות את זה, פשוט ככה יצא, לא תכננתי שזה יהיה ככה.
זה קרה גם באלבום הקודם שלי, Zoon, שהיה פחות או יותר הפקה והקלטה שלי.
זו לא הדרך שבה אני תמיד עובד, פשוט לפעמים קשה למצוא עם הראש הנכון שיכול לראות את הדברים בדרך הנכונה.
ככל שאני עושה את זה- מתחוור לי שאם רוצים לעשות את זה ויש רעיון, פשוט עושים את זה.

Fields of the Nephilim

האם הקלטת עם ציוד אנלוגי בעבר?
כן, הקלטנו עם ציוד אנלוגי וגם דיגיטלי... מה שצריך

והיום? דיגיטלי?
דיגיטלי זה נוח, אבל אני עדיין אוהב שיש מגע של אנלוגי אז אני משתמש בו לדברים מסויימים.
בכלליות, דיגיטלי מאפשר לקמפל את המוזיקה יותר בקלות.
זכור שאני בא מאסכולה ישנה בכל הנוגע להקלטות.
אבל אני יכול להשתמש בטכנולוגיה כמו גם בציוד ישן יותר, פשוט הטכנולוגיה מאפשרת לעבד מהר יותר, לקבל פידבק מיידי ולהשתמש בכמות גדולה יותר של טראקים.
יש יופי כלשהו בטכנולוגיה- כל עוד אתה שולט בה ולא היא בך.

בשבילי, יש ללהקה הרבה השפעות פרוגרסיביות- אני שומע הרבה שוני בין השכבות.
זה תלוי למה אתה מאזין, אם זה לדברים מהעבר או למה שאני עושה כיום.
הרבה אנשים היו מעורבים בהתחלה עם השפעות שונות שבטח מורגשות- אבל אני לא מושפע מהם, אני מנסה לשמור על אורות דלוקים ולסגור את עצמי מהשפעות חיצוניות.

באלבומים הקודמים, היו קטעי באס מאוד מעניינים- האם זה כך גם באלבום החדש?
יש כמה קטעי באס מעניינים ב- Mourning Sun , יש לי נגן באס מוכשר ככה שנראה לי שהבאס יזהר בשירים מסויימים.
האלבום מעט יותר מונע ע"י הבאס. "נעלתי" טיפה את הגיטרה ועשיתי אותן יותר אווירתיות מאשר באלבום הקודם.
ככה שתצטרכו לשמוע כדי להגיד את דעתכם.

הקלטת את הקול שלך עם אפקטים או שהם הוספו במיקס?
לא, אני תמיד משתדל להקליט אותם בכלליות.
אבל לעיתים אני עושה את זה חי, מול הרמקולים, בניגוד ללהקליט אותם מתוך תא ההקלטות עם אוזניות- אני מעדיף לעשות את זה מחדר הקונטרול.
אני לא מוציא יותר מדי זמן על הקולות שלי בגלל שזה גורם לי לחשוב על זה יותר מדי ואז אני מנתח אותם ונוטה להיות ביקורתי... אני מעדיף להקליט אותם בצורה ישירה ובמכה אחת.

אתה משתמש בהרבה delay ו- reverb על הקול שלך כדי להעצים את הקול האפל- אתה מדמיין אותם בזמן תהליך הכתיבה או שזה חלק מההפקה?
זאת הערה משעשעת- אנשים אמרו לי שהקול שלי נשמע הרבה יותר ישיר באלבום החדש.
עשיתי את זה בכוונה, הורדתי הרבה מהאפקטים כדי שזה ישמע יותר טהור, צלול ושקט.
ולא, אני חושב שזה היה מעורב עם תהליך ההפקה בזמנו- אני דיי שמח לשמוע את הקול שלי "יבש" , אני לא זקוק לאפקטים אבל לפעמים הם עוזרים.

אז דמיינת אותם בזמן שכתבת או שזה פשוט בא עם ההפקה?
חלק מהאפקטים הקיצוניים היו לי בראש כמובן; אפשר להשתמש בחלק מהאפקטים גם בזמן שמופיעים – אז לפעמים חשבתי על זה בזמן שכתבתי ולפעמים יש דברים שם סטנדרטיים.

Fields of the Nephilimמה הנושאים העיקריים שאתה כותב עליהם?
הרוב מושפע מהרעיון של ישויות ה- Nephilim , הפירושים האישיים שלי לפילוסופיה עקב הניסיון שלי.
אני חושב שזה לא על מה שאנחנו רואים או מתמודדים מול במישור הפיזי , אלא יותר על רגשות וארכות.
אני כותב בדרך שבה המילים שלי יכולות לתפוס פירושים ברמות שונות.
קשה להסביר את זה, אני חייב לחבר את זה למוזיקה כדי להיות מסוגל לכתוב; אני לא פשוט יושב עם עט ונייר וכותב או שר קטעים, הכל משולב יד ביד עם המוזיקה.
אני מניח שמדובר באינטואיציה, זה דיי טבעי- לא ממשהו שקראתי עליו ועשיתי מאמץ מודע- דברים פשוט צצים לי.

אתה אדם רוחני?
כן, כנראה שאני כן

אתה נחשב אדם דתי?
לא, אני לא דתי, אני מאוד עצמאי ובדת מעורבים הרבה אנשים.
אני לא מאמין בכל הרעיון של זה, אבל לא צריך להיות דתי כדי להיות רוחני, נכון?

איזה מזל אתה?
איזה נראה לך?

אתה נשמע כמו סרטן
לא, בוא נשאיר את זה ככה , כדי שתנחש את זה
זה יכול לקחת הרבה זמן *צוחקים*

ניתן לומר שהסאונד שלכם מאוד מיוחד ומתפתח מאלבום לאלבום, אם הייתי צריך לעשות אנלוגיה הייתי אומר שזה כמו פינק פלויד, רק אפל יותר וגותי.
מה דעתך על זה?

אולי...פינק פלויד היא מן הסתם להקה שנתנה השראה להרבה אנשים והם היו דיי ניסיוניים- אז במובן הזה אני מסכים.
אבל לנו אין את ה"מגע" ההיפי, אנחנו מעט חזקים ורציניים יותר.

אם כך, איך היית מתאר את המוזיקה שלך?
אני לא יכול לקטלג אותה, מעולם לא יכולתי.
תמיד ראיתי את עצמי כמלחין בניגוד למוזיקאי.
כלהקה, זה קונספט כולל, כל אלבום הוא כמו שיר שלם בשבילי- אני אוהב להשתמש בחללים ככה שיש הרבה זרימה במוזיקה, הרבה עליות וירידות שסביר להניח שקרובות יותר למוזיקה קלאסית מאשר ל"בית-פזמון-בית".
היא לא כתובה במבנה קבוע, או לפחות זה מה שאני מנסה לעשות; המוזיקה הופכת להיות עצמה, נפרשת לפני כשאני מתחיל "להתעסק" עם הסאונדים.
ככה שקשה לתאר אותה, היא צריכה להישמע במקום להיות מוסברת.
מה נכתב קודם - מוזיקה או המילים?
הם לא באים בשום סדר מסוים. אין לי פורמט ל"איך זה עובד"- אני כל הזמן כותב, אבל לא הכל מוצא את מקומו כליריקה.
אני תמיד נושא עליי עט ונייר וכותב דברים.

עשיתם גרסאות כיסוי לשירים אחרים?
עשינו כמה בעבר, זוג מוזרויות.
את Once upon a time in the west, יש גרסא גם לשיר של Roxy Music שנקרא "In every dream home a heartache" ובאלבום החדש יש גירסא לשיר “In the year 2525” של Zager & Evans..

מדוע בחרת לעשות פרויקט מטאל (Nefilim)?
זאת הייתה התקדמות טבעית אחרי Elizium , הייתה לי השראה לעשות משהו מהצד השני.
Elizium כל כך רגוע, לא אנרגטי ואוורירי שהרגשתי שאני צריך לעשות משהו שהוא יותר אינטנסיבי.
לכל אחד יש צד בו שצריך להיות מבוטא, אז Zoon היה התוצאה, משהו שהצטבר במשך הרבה זמן ופשוט היה צריך לקרות.

דבר נוסף שהייתי רוצה לדעת, מה השיר האהוב עליו ומה האלבום? מתוך אלה שהוצאת.
“Dawnrazor”, השיר עצמו והאלבום.

מה ההוצאה הכי מצליחה שלך?
אני לא ממש בטוח...נראה לי שהאלבום של Nefilim דיי הצליח כשהוא יצא- זו הייתה תקופה מאוד חיובית וטובה, באל אין לי מושג איך הוא הצליח מבחינת המכירות

יש איזה הופעה מיוחדת שאתה זוכר יותר מהאחרות?
לא, לא ממש *צוחק* הופענו דיי הרבה.

יש לך פרויקטים נוספים?
אני יוצר את כל ה- artwork ועשיתי גם כמה עבודות אורקוליות, אבל Nephilim היא הדרך העיקרית שבה אני מתנהל- המוזיקה חשובה יותר כרגע, אז כל המאמצים שלי מופנים אליה.

אז אתה עושה artwork לאלבומים?
אני עושה, עשיתי את לכל האלבומים שלי , כולל לאלבום הנוכחי- זה הולך יד ביד.

מאיפה הגיע התדמית שלך? האם היא מבוססת על דמויות שאהבת כשהיית קטן?
כנראה שחלק מזה, אבל הרבה ממני- תמיד מצאתי את התדמית של האיש האפל מרתקת כשהייתי צעיר.
יש גם שמץ של יעילות, זה לא נראה לי "לא נכון"- משהו שאימצתי והסתגלתי אליו במהלך השנים.
זה פשוט תואם את האופי שלי, זה לא היה משהו בסגנון של "אנחנו צריכים תדמית" , התדמית הייתה שם מלכתחילה.

אתה מושפע ממוזיקת קאנטרי?
לא

אתה מושפע מתדמית הקאנטרי?
לא, לא ממש *צוחק*
אתה מתכוון לבגדים שאנחנו לובשים ולכובעים, אבל זה יותר ויקטוריאני או אירופאי.
יש רמיזה לנווד, מורד או מתבודד שמתחברת עם שירים כמו Once upon a time in the west ומערבוני ספגטי.
אני חושב שיש אפלה בדמויות האלה וכנראה שזה משהו שאספנו במהלך הדרך.
זה מתאים, אבל בלי מוזיקת קאנטרי *צוחק*

בפעם הראשונה ששמעתי אתכם, כשהייתי הרבה יותר צעיר, שמתי לב שיש איזה תחושה טקסנית (מלשון טקסס) , הרגשתי כאילו שמדובר בקאובויים גותיים.
מעולם לא חשבתי על זה ככה, אבל בהסתכלות אחורה אני יכול להבין את זה.

שמעתי את המוזיקה שלכם לפני שידעתי על התדמית, לא ידעתי על כל הלבוש והכובעים, לכן הייתי מציג את זה לאנשים כמשהו דרומי, דרומי-גותי.
זאת נקודה מעניינת, אף פעם לא ציינו את זה בפני קודם.
אני נזכר שהיינו קוראים לזה ספגטי-מטאל...
*צוחקים*

ספר לי על הקומיקס שהופעת בו
*צוחק* מה אתה רוצה לדעת?

איך הגעת לזה? האם אתה רואה אותו כמשקף את האישיות שלך? אתה אוהב קומיקס?
אם אתה מתכוון לקומיקס של Marvel- אני חושב שזה קרה כי האמנים קיבלו השראה מהמוזיקה וממה שעשיתי בזמנו כמו גם מהתדמית.
הם לקחו את כל אלה ויצרו מעין קריקטורה שלי אל תוך הקומיקסים שלהם; זאת מחווה נחמדה ומשעשעת – זה נעשה בכיף, אז למה לא?

האם זה שיקף את האישיות שלך?
לא יודע, לא ממש קראתי את זה

אה... לא ממש ראית את זה
ראיתי את זה, ראיתי חלקים של דברים, אבל לא ממש התיישבתי לקרוא.

קוראים לזה Hellstorm, נכון? מי היוצר של זה?
כן.. אממ...אני לא זוכר את השם שלו כרגע.

מה לגבי הסרט שהופעת בו?
איזה? Hardware?

כן, שיחקת שם... לא יצא לי לראות אותו
זה היה לפני הרבה זמן, הבמאי ממש כתב אותי לתוך התסריט כך שלא ממש יכולתי לסרב, שיחקתי את עצמי.
היה בסדר, הייתי "מלאך המוות" , הופעתי בהתחלה ובסוף של הסרט, זאת הייתה חוויה טובה.

מה הקשר שלך לשפה העברית?
אין כל כך קשר, זה משהו שמתפרש סמנטית- אם אתה מדבר על כל הרעיון של הנפילים אז זה כנראה הקשר שלי.

אז לא קראת תיאולוגיה יהודית?
קראתי דיי הרבה דברים בעבר, הרוב מתורגם.

אז אתה משתמש בשפה רק בשביל המילים?
הרבה דברים מתורגמים בצורות שונות בתרבויות ובשפות שונות ותמיד התעניינתי בזה.
למכנה המשותף של מה שאני מחפש בשפות יש יותר קשר להיסטוריה וחזון, הכתיבה היא השירה עצמה וזה טוב לחקור.
השפה העברית מבטאת מאוד, אבל יש לי אינטרס אחר.

מה דעתך על האינטרנט ושיתוף קבצים?
האלבום שלי נמצא שם, עד כמה שאני יודע, למרות שהוא עדיין לא יצא.
זה עצוב כי אין הפתעות כשהאלבום ממש יוצא כי אנשים כבר שמעו חלקים ממנו.
זה נחמד שיש התעניינות של עיתונאים ואנשים כמוכם שיכולים לדבר על האלבום ולגרום לאנשים להתעניין בו.
אבל אנשים מורידים אותו ומדברים עליו ופתאום יש עליו ביקורת לפני זמנו- אבל אני בתקווה שזה לא ישפיע על המכירות, זה קורה לכולם כיום.
אני לא מאוד בעד הצד הזה של האינטרנט.

אתה רואה את עצמך משחרר אלבומים לאינטרנט בלבד בעתיד? אני יודע שיש אמנים שכבר עושים את זה או שיעשו את זה בעתיד
זה לא רעיון רע, אבל אם להיות כנה- אני טיפה מיושן.
אני אוהב כשיש אריזה, עותק קשיח, את הגרפיקה- אני חושב שזה משהו שאוספים.
אני חושב שאם אתה פשוט מוריד שיר- זה מוזר, משהו חסר.
זה בסדר לשירים בודדים, כמו סינגלים, אבל אני מעדיף לראות את זה באריזה- שמן הסתם אי אפשר להוריד.
סביר להניח שיש לזה מקום, אני לא נראה לי שזה ישתלט.

אתה אוהב מטאל?
אני אוהב הרבה סוגים, באמת, למרות שאני לא משקיע כל כך הרבה זמן בהאזנה ולא קניתי דיסק שנים.
יש לי טעם דיי מגוון במוזיקה: אני מעדיף מוזיקה כמו פסקולים ומוזיקה קלאסית יותר מאשר רוק.
הייתי רוצה להקשיב ליותר מוזיקה.. אבל אין לי זמן לזה, אני עסוק מדי בליצור את המוזיקה שלי.

איזה להקות אתה אוהב?
אני לא ממש יודע... אני לא מושפע מאף אחת, אין לי ממש "גיבורים".
אני אוהב קצת מוזיקה מלהקות שונות, רק לא להקה אחת שאני יכול להגיד עליה שהיא טובה.
אני אוהב שירים, אבל לא יכול ממש לבחור מישהו- אין מישהו מדהים שאני חושב שכל מה שהוא עושה יוצא מבריק.

מי לדעתך הסולן המעניין ביותר ששמעת?
קשה לומר... לא מצליח לחשוב על מישהו מסויים.
יש כמה קולות מעניינים שם בחוץ שיצא להתקל בהם, אבל אני לא יודע את השמות שלהם.

מה אתה חושב על סגנון המטאל הגותי?
שוב, זה שם או תווית- אני חושב שמוזיקה היא מוזיקה, ומכאן שמוזיקה טובה היא מוזיקה טובה.
אני לא אוהב לקטלג מוזיקה- זה לא נראה לי נכון ויש יותר מדי כותרי משנה כיום.
לא נראה לי שצריך להגביל את עצמך לסגנון ספציפי אחד.

אתם נחשבים לרוק או לגותי לפי הגישה?
נראה לי שאני בשניהם, אבל לא יודע איפה אני יושב בכל אחד, אני לא ממש בטוח לגבי זה, לא ממש מבין את זה.
אני חושב שזה נוגע יותר לגישה של האנשים שאנחנו מושכים, בעלי מראה, סגנון חיים ומחשבות דומות.

מה הלהקה הראשונה ששמעת?
נראה לי ש- Alice cooper או T-rex היו חלק מהחיים שלי כשהתבגרתי.
לאחר מכן, הגיע ה- New wave וה-Punk .

איזה אומנים נתנו לך את הדחף להיות מוזיקאי?
אני, אני חושב...בגלל שהתחלתי לעשות מוזיקה כדי למלא חור בתוכי, והמוזיקה שהייתה לי בראש לא הייתה קיימת לפני כן.
הייתי בערך צריך לעשות מוזיקה משלי, ונראה לי שזה מה שעשינו.
זה מה שהוביל אותי למוזיקה מהתחלה- למלא את החלל- אם אין מוזיקה שאתה רוצה לשמוע, תעשה כזאת בעצמך.
השתמשתי בחוסר של מה שלא היה במקום בהשראה ממה שכן היה.

מה הדבר שהכי השפיע עליך לפני שנהיית מוזיקאי ותוך כדי זה שאתה מוזיקאי?
דיי קשה לחשוב על זה, אזכיר את השיעורים שלמדתי כשהייתי צעיר יותר שהשפיעו עלי הכי הרבה.
חוויות שהיו לי כשהייתי צעיר, צעיר מדי מכדי להבין או להסביר הביאו אותי לעשות מה שאני עושה- אני מניח שגם המוזיקה הושפעה מזה.
הכל עדיין מונח לפניי... עדיין יש לי השראה כל הזמן ואני ממשיך לזוז קדימה עד שיום אחד אולי תאזל לי ההשראה ולא אוכל לעשות את זה יותר- אבל אני לא רואה את זה קורה.
זה לא דבר אחד שהשפיע עלי- זה הכל ביחד.

שאלה נוספת שמעניינת אותי: ראיתי את האיחוד שלכם ב- EuroRock 2000 ועיתונאים לא היו מורשים לראיין או לצלם אתכם- למה?
אני לא יודע... אולי היה לנו מספיק מזה לאותו יום, לפעמים זה לא נוח.
אני לא אוהב ראיונות במיוחד, אם אני יכול להימנע מהם- אמנע מהם, אותו דבר לגבי תמונות.
זה משהו אישי...אבל למה זה היה ככה שם? אני לא יודע, אולי לעיתונות היה זמן מוקצב שם.

תודה רבה על הזמן, הסבלנות והתשובות המעניינות ובהצלחה עם הדיסק החדש
תודה, היה מעניין מאוד.

מאור אפלבוים
 
blog comments powered by Disqus