alternative-zine.com

ראיונות

Prong
ראיון עם: ראיון עם Tommy Victor מ Prong:
2004-04-07

בז'אנר המטאלי יש לא מעט אגדות, אחת מהן, ללא ספק, היא להקת prong המיתולוגית, אחת הלהקות המעניינות ביותר שקמו מאז ומעולם, להקה ששילבה מוטיבים של thrash קודר עם מוטיבים מעולם ה hard core, ה industrial, ויצרה תערובת מוזרה של מוזיקה איכותית שמעטות הלהקות שיכולות להשתוות לה.

בלב הלהקה עמד תמיד Tommy Victor, יוצר יחיד במינו ששילב נגינת גיטרה מדהימה, וריפים יצירתיים וחדשניים עם סגנון השירה שלו, שני הגורמים שנתנו ל prong את הייחוד הרבה שלה.

בשנות התשעים נראה כי כי Prong בדרכה לליגה הלאומית, שני האלבומים , Cleansing ו Rude Awakening הכילו כמה מהשירים הטובים בותר שידע עולם המוזיקה, ויציאו תחת כנפיה של חברת Epic הענקית, אבל איך שהוא, מתי שהוא, משהו התקלקל, Epic, נסחפת בגל הטרנדיות האנטי מטאלי, הצניחה את הלהקה, והלהקה נעלמה מהמפה, את Tommy ניתן היה לשמוע עם אומנים כמו Danzig, אבל את החור שהשאירה מאחוריה Prong, לא ניתן היה למלא בקלות.

תארו לעצמכם מה גדולה הייתה הפתעתי כשגיליתי ש ל Prong יוצא אלבום חדש, Scorpio Rising שמו, בחברת תקליטים עצמאית בשם Locomotive Records, לאחר מאמץ מסויים יצרנו קשר עם האדם והאגדה, ולהלן השאלות ששאלנו, והתשובות שקיבלנו:


ש: השאלה הראשונה חייבת להיות, לאן נעלמתם כל הזמן הזה???
ת: נכנסתי למוזיקה אלקטרונית זמן מה לאחר התקופה שלי עם Danzig, ודי נמאס לי מכל הז'אנר שProng הייתה פעילה בו, לאחר מכן נכנסתי לתקופה של "הלילה הארוך של הנשמה", ולא ממש התחברתי עם אף אחד במשך תקופה, לאחר מכן לקח לי די הרבה זמן לפני שיצרתי הרכב והתחלנו להקליט ולהופיע.

ש: מה היו הסיבות להרכיב מחדש את הלהקה?
ת: היו לי שירים שפשוט היו צריכים להיות מוקלטים, יצרתי דמואים והצוות שהיה איתי אמר שהם יכולים לצאת תחת השם Prong, ההחלטה אם תחת השם הזה או אחר נפלה בסוף כי החלטתי להיות יצירתי, שזה דבר בריא, בלי להתחשב בעובדה אם זה יכניס לי כסף או לא.

ש: מי הם שני החברים החדשים בלהקה, Dan Laudo, ו Monte Pittmanad, ואיך התחלתם לעבוד ביחד?
ת: Monte הוא בחור מטקסס שהכיר את כל השירים של Prong ויצר איתי קשר לקנות ממני gear (וכאן קושי בתרגום, gear יכול להיות "ציוד"... או, בסלאנג האמריקאי, "גראס"...תחליטו אתם – א.מ), הוא גיטריסט מדהים וקצת אחרי התחלת הקשר ביניינו הוא נשכר כגיטריסט של מדונה (תפקיד שהוא עדיין עושה), Dan ואני מנגנים ביחד מאז תקופת Rude Awakening, והוא מציאה אמיתית, איבדנו קשר לאיזו תקופה, ולאחר שניגנתי עם כמה מתופפים ידועים שהחליפו את Ted Parsons (מתופף העבר של הלהקה), החלטתי לחזור אל Dan.

ש: כיצד נוצר הקשר עם חברת Locomotive, ומה ההתרשמות שלך ממה שהם עושים כדי לקדם את התקליט ואלבום ההופעה שיצא אצלהם, 100% Live?
ת: העורך דין שלנו, Ian Friedman חיבר ביניינו, היתה להם נוכחות חזקה בלוס אנג'לס והם השקיעו הרבה כסף בלהקה בשם Medication, שנכשלה, הם סגרו את המשרדים שלהם כאן, ואנחנו פחות או יותר נתקענו איתם.

ש: מה מייצג שם האלבום, Scorpio Rising?
ת: זה הסימן האסטרולוגי שלי, הוא מייצג גדילה למרות מכשולים, מוות עצמי, ולידה מחדש.

ש: מה תאריך היציאה של האלבום?
ת: הוא יצא בארה"ב לפני חודש בערך.

ש: מילות השירים באלבום נראות כבעלות תחושה דכאונית מצד אחד, ומופכחת מצד שני (Avoid Promises, Letter To A “Friend”, Hidden Agendas) לאילו אנשים כיוונת את השירים ולאלו גורמים בתעשיית המוזיקה הם מיועדים?
ת: סימנתי שם תחושת בגידה, קיבלתי כל כך הרבה מס שפתיים במהלך השנים. זו תגובה ותשובה רוחנית לדרך ההתמדדות עם העולם החיצוני.


ש: מבחינה מוזיקלית, האלבום מגוון בהרבה מאלבומים קודמים, יש בו יסודות תעשייתים מ Rude Awakening (Siriusly Emerging) אלמנטים מ Cleansing (Entrance Of The Eclipse), ואפילו קצוות של דת' מטאל
(Regal), מה היו ההשפעות עליך בעת הקלטת האלבום, ואם היתה זו כוונתך להכניס אלמטים ספציפים מאלבומי העבר של הלהקה?
ת: ישנן גבולות מסויימים כאשר אתה יוצר אלבום של Prong, לפעמים אני מצטער שאין חומר יותר קיצוני ב Scorpio, אבל אז אני מבין שאין סיבה להשתמש בלהקה כתצוגה ליכולת טכנית, הרבה להקות עושות זאת, בעיקר להקות צעירות יותר, אין לי שום דבר נגד זה, האמת היא שאני אוהב את זה!
אבל רצינו להתרכז במוזיקה ובמילים ולהמנע מקטעים איסטרומנטלים ארוכים, הכנסו הרבה לתוך החבילה האחת הזאת, אבל ניסינו לא להזניח אף אחת מהנקודות הטובות של האלבומים הקודמים.

ש: מנקודת המבט שלי, Prong היא אחת הלהקות שיצרו את סגנון ה nu metal, באמצעות החיבור של ריפים מעולם ה thrash וסאונדים תעשייתים, שירים כמו Embrace The Depth מצביעים על מעין השפעה הפוכה של הסגנון על הלהקה בגלל התחושה ה nu metal ית שלו, מה אתה חושב של הז'אנר, והאם אתה רואה את הלהקה כחלק ממנו?
ת: זה בוודאי חלק מ Prong, אבל כך גם thrash, grind core, hardcore,industrial rock, post punk וכו' וכו'.
אני חושב ש nu metal הוא התפתחות טבעית, לצערי מבחינה מסחרית הוא עקף את Prong, הרבה להקות שמופיעות כיום קורעות בטירוף, כמו ש Prong עשתה לפני כן, והן יבינו בסופו של דבר שהם ירצו לנסות שירים, וחיבורים מסוג מסויים. לדעתי, זה מה ש עושה ה nu metal.

ש: בוא נחזור להיסטוריה של הלהקה, למי שלא הכיר אותכם מהתקופה ההיא, כיצד התקדמו הדברים מימיך כטכנאי ב CBGB בניו יורק ועד הקלטת Primitive Origins (אלבומם הראשון)?
ת: אני מניח שלאחר שעשיתי מיקסים לכל הלהקות שהופיעו שם, ואחרי שראיתי מה הן עושות, החלטתי שאני יכול גם לעשות זאת, ואולי יותר טוב, עשיתי נסיון, וזה המריא, בחבורה הראשונית שניגנתי איתה בכלל ניגנתי על בס, לא היתה לי גיטרה ולא שרתי לפני כן, התקדמתי ולמדתי תוך כדי עבודה, בעיקר בתקופה עם Mike Kirkland (הבסיסט הראשון של הלהקה – א.מ).

ש: לפעמים נראה לי שהשם Victor מתאים יותר ללהקה כיום מ Prong, מכיוון שאתה היוצר העיקרי, והיחידי שנשאר מההרכב המקורי, אך אתה מסביר את השינויים התכופים בהרכב, והאם חשבת לפעול כאומן סולו, ולא תחת השם Prong?
ת: כן, רציתי לבטל את השם Prong לתקופה מסויימת, וכן, בהחלט הייתי הכוח המניע מאחרי הלהקה, לכל שאר החברה היו דברים אחרים שעשו, Ted היה ב Swans, ב Foetus וב Of Cabbages And Kings,לחברה האחרים תמיד היו עניינים מוזיקלים אחרים, אני רק עשיתי Prong, עשיתי את כל הצד העיסקי ודי נאלצתי לעשות גם את כל המילים והמוזיקה. למרות זאת תמיד נתתי קרדיט להם על השתתפות, דבר שאני מבין עכשיו שהיה טעות! אנשים תמיד רוצים עוד, ואתה לא יכול לרצות בעלי אגו מסויימים, הקרבתי המון במהלך השנים, ואני עדיין מקריב, כשהם והנשים שלהם קנו עתיקות, אני הטרפתי את עצמי בלחשוב על הצעד הבא, עבדתי על שירים, ונסיתי לעשות שיפורים כל הזמן.

ש: אני לא מעוניין לגעת יותר מידי במשקעי העבר, אבל אתה בקשר עם Paul Raven (בסיסט לשעבר, שעשה גם אלבום רימקסים ללהקה) ?
ת: לא.

ש: הבנתי שאתה ו Scott Ian מ Anthrax הייתם חברים תקופה ארוכה, יש תוכניות להופעות משותפות?
ת: עשינו אחת באירופה קיץ שעבר, כל ההפעות נמכרו לגמרי.

ש: מה היו השיקולים של להוציא אלבום בוהפעה לפני הוצאת האלבום החדש?
ת: זה מכיוון ששני אלבומים שלנו, Beg To Differ ו Prove You Wrong כבר לא מודפסים, וגם בכלל חוסר ההכרות של אנשים עם Primitive Origins, והרבה מרגישים גם ש Rude Awakening לא זכה ליחס מספיק, ולכן רצינו להוציא את כל החומר באלבום אחד.

ש: לשיר הנושא של Beg To Differ, ו Snap Your Fngers נעשו ווידאיו קליפים בזמנו שהביאו הרבה מודעות ללהקה, אתם מתכננים קליפ לשיר מהאלבום החדש?
ת: אנחנו מנסים לגרום לזה לקרות, אבל אין הרבה מקומות שקליפ כזה יוצג, מה שהופך את זה לנטול בספק כתוצאה מחוסר הערך הכלכלי של זה.

ש: מכיוון שמטאל חוזר להיות אופנתי, וחברות התקליטים הגדולות מחפשות להקות בסגנון, מה תעשה אם Epic יפנו שוב אליכם?
ת: אני אומר לא, Prong תשאר בחברה עצמאית.

ש: בישראל יש בסיס של אוהבי אולד-סקול שאוהדים את הלהקה, הייתם מודעים לבסיס כזה של מעריצים בעולם שמחכה שהלהקה תתאחד?
ת: לא, ואני גם לא משוכנע שיש כזה היום!

ש: מהבחינה העסקית, אתה מתכנן לעשות דברים אחרת הפעם?
ת: למדתי לקבל דברים בימים האלו, אני מנסה לקחת את דרכו של הנחש, אני לא חייב להראות ממה אני חושש כל הזמן, ומה אני מרגיש, אני שם דברים מסויימים על מדף, ולמדתי שיש דברים שעדיף להתמודד איתם מאוחר יותר, זה קשה לי, מכיוון שאני אוהב תשובות מיידיות, אבל הפילוסופיה של "כל יום ביומו" עובדת מצויין בתעשיית המוזיקה.

ש: יש לך תוכניות לאלבום רימיקסים, בסגנון של Whose Fist Is This Anyway שעשה Paul Raven?
ת: לא, זה רעיון מת כרגע, זה לא מוצדק מבחינה כלכלית.

ש: בראיון שנערך לא מזמן, בסיסט הלהקה לשעבר, Brian Ferry אמר: "ראיתי מיד ראשונה אך לא לנהל עסק, העדפתי לעזוב הלהקה כשדברים עוד היו בסדר, אני מאמין שזו הסיבה ש Prong לא הגיעה לגבהים שאליהם הייתה אמורה להגיע", מה תגובתך לכך?
ת: Brian מריר, איזו להקה שהיה בה המריאה לגבהים? Prong היתה חתומה בEpic יחד עם עוד חמישים להקות אחרות, שאף אחת מהם לא החזיקה עד היום.

ש: האם אתה בקשר עם אנשים שעבדו עם הלהקה בעבר, כמו Terry Date או Charlie Clouser?
ת: הם היום שמות גדולים בתעשיית המוזיקה, אני נשאר שקט ועושה את שלי, אני לא צריך להזדחל לאחרים בשביל טובות פוליטיות.

ש: אתה עדיין עושה טכנאות סאונד?
ת: רק את של Prong, אני די חובבן בתחום.

ש: יש ללהקה תוכניות להופעות מחוץ לארה"ב?
ת: אירופה היא תמיד אופציה, אני מקווה שבקיץ.

ש: בכל מקרה, תודה על הראיון Tommy, ואני מקווה שתשארו הפעם בשטח לתקופה הרבה יותר ארוכה, זה מגיע לכם!
 
blog comments powered by Disqus