alternative-zine.com

ראיונות

Into Eternity
ראיון עם: Tim Roth, גיטריסט ומייסד להקת Into Eternity
2007-07-04

ככל שנוברים בסצנת המטאל הקנדית, כך מוצאים יותר אבני חן, ו- Into Eternity היא אבן נוצצת במיוחד. הלהקה, שנוסדה בשנות ה-90 המאוחרות, הספיקה להחליף מספר לא מבוטל של חברים, עד שבימינו נותר בה רק Tim כחבר מקורי. Into Eternity מביאים לשולחן מנת פיוז'ן של סגנונות שונים במטאל, ולאחרונה (באוקטובר 2006) שחררו את אלבומם הרביעי The Scattering Of Ashes . האלבום, שהתקבל בתגובות נלהבות למדי, הוא הראשון של הלהקה עם הסולן Stu Block בעל גרון הפלדה, ועל כיסא המפיק יושב בו אנדי סניפ. שאלות ותשובות על האלבום האחרון, על השינויים בהרכב,על ההופעות הקיץ וגם על כמה דברים פחות פורמליים – לפניכם.

שלום טים, זה תענוג לראיין להקה שאני אוהב... קודם כל, מה שלומך ומה מעשיך לאחרונה?
תודה גדולה על התמיכה. אנחנו בדיוק מתכוננים לסיבוב הופעות עם Dream Theater בארה"ב שמתחיל ב- 24/7 . אני כרגע מכין את הדברים שצריך לנסיעה ומתאמן בגיטרה כל יום. נתחיל בחזרות בשבוע הבא, כשהמתופף החדש שלנו Steve Bolognese יגיע לקנדה מבוסטון (בה הוא גר).

ספר לקוראים איך Into Eternity התחילה... איך בחרתם את השם, ההופעה הראשונה...מתי הרגשתם שההרכב יציב מספיק כדי להקליט את החומר?
הקמתי את הלהקה ב-1996. בחרתי את השם Into Eternity על שם שיר שהיה באלבום הראשון שלנו (שגם נושא את אותו שם). שם של להקת דת' מטאל לא התאים לנו, אז בחרתי משהו שיגרום לנו להישמע קצת יותר כמו פרוגרסיב.
ההופעה הראשונה שלנו הייתה באוקטובר 1996 במרתף של בית. בדצמבר הופענו במועדון מקורי כאן בעיר. אחרי שסידרנו את ההרכב, ישבנו להתאמן במשך שנה וחצי והקלטנו את האלבום הראשון בתחילת 1998.

את המוזיקה שלכם אפשר לתאר כשילוב בין דת' מטאל להאבי/פרוג מטאל, קראתי איפשהו שתיארו אתכם בתור החוליה המקשרת בין Death (הלהקה) ל- Dream Theater, אתה מסכים עם התיאור הזה? איך היית מגדיר את המוזיקה שלכם בעצמך?
התיאור קרוב, אבל יש לנו יותר במשותף עם Death לדעתי כי אנחנו כ"כ אגרסיביים בשני האלבומים האחרונים. "גנבנו" את הסאונד הפרוגרסיבי מ- Dream Theater ; אני אוהב את השירה הנקייה אצלם ואת קטעי המעבר והסולואים.
הסאונד הכבד שלנו מבוסס על ט'ראש ודת' מטאל. הייתי קורא לנו להקת פרוגרסיב דת' כנראה. יש לנו הרבה שירה נקייה למרות זאת, אז אנחנו בני כלאיים של סגנונות מטאליים וזה לבד עושה אותנו פרוגרסיב מטאל.

מאיפה אתה מתחיל כשאתה כותב חומר חדש? מהצד הרך או מהצד הכבד?
אני בדר"כ מתחיל בכתיבה של פזמון. בשביל זה אני מרים את הגיטרה האקוסטית שלי ויוצר אותו איתה. בשביל הריפים הכבדים, אני מתחבר למגבר טוב עם דיסטורשן ואני מתחיל לכתוב את החומר המהיר, הכבד. למרות זאת, כל אחד מהם יכול לבוא קודם. זה פשוט תלוי במצב רוח שלי באותו זמן.

איך היה תהליך הכתיבה באלבום The Scattering Of Ashes ? היו נקודות שיא או שפל ששוות אזכור?
התחלתי לכתוב בשביל האלבום בדצמבר 2005. לקח ארבעה חודשים לכתוב את השירים ואז נכנסו ישר לאולפן. זה היה קשה כי הייתי הגיטריסט היחיד באותו זמן, אז לא ממש יכולתי "לזרוק" רעיונות עם עצמי. בכל זאת, למדתי שאני יכול לכתוב תחת לחץ. אני חושב שהאלבום הזה יצא הכי טוב שלנו!

קראתי שבאלבום הקודם שלכם, Buried In Oblivion , ההשראה למילים של השירים באה מטרגדיות ואובדן אישי - על מה מדברת הליריקה ב- The Scattering Of Ashes? מאיפה שאבת השראה?
באלבום הזה, סטו הסולן עזר לי עם הליריקה. אני תמיד שונא לכתוב מילים, אז זה היה מצוין שהיה מי שיעזור.
ההשראה פשוט באה מלחיות את החיים. אם יש לנו יום רע או משהו, אז זה תמיד טוב להגיע הבייתה ולכתוב כמה מילים על דף נייר. זה לא אלבום קונספט, אבל כל הליריקה בו עוסקת בדיכאון והצדדים הקודרים של החיים.

ל- Into Eternity יש, כאמור, קטעי שבהם השירה "נקייה" (מכיוון ההאבי/פרוג) וקטעים שבהם היא גראולים (מכיוון הדת') – איך אתם מחליטים איזה חלק מהליריקה יקבל איזה סגנון שירה?
הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא המוזיקה. אחריה, אנחנו מזמזמים מלודיות מעל הריפים כדי לראות מה מרגיש לנו נכון. הכל נעשה כאן עם ההרגשה. אנחנו מבחינים איזה ריף יעבוד טוב עם קולות "נקיים" ואיזה עם גראולים של דת'.

גים אוסטין, המתופף הקודם שלכם, עזב את הלהקה לתקופה של כשנה חצי אבל חזר להקלטות האלבום The Scattering Of Ashes – מדוע הוא עזב את הלהקה מלכתחילה ואיך הרגשת עם זה? איך קרה שהוא הצטרך מחדש ללהקה?
הוא עזב את הלהקה במקור כי הוא קיבל משרה מדהימה בעיר המגורים שלנו. זה אומר שהוא לא יכול לעשות סיבוב הופעות יותר. יש לו רק שלושה שבועות של חופשה בשנה ואנחנו בדרכים שמונה חודשים מתוך שנה.
הוא עדיין היה חבר טוב של הלהקה, הוא השתתף באלבום וגם ב- Gigantour עם Megadeth; יש לנו מתופף חדש - Steve Bolognese – שמגיע מבוסטון בארה"ב, ככה שכל הלהקה קנדית ורק המתופף אמריקאי כרגע.

בהמשך לנושא, ג'ים ידוע בתור מתופף וירטואוז ותהיתי אם תוכל לגלות לי במה מאכילים אותו ואת שאר המתופפים בקנדה (כמו אלה של Cryptopsy , Kataklysm ו- Quo Vadis למשל) שעושה אותם כל כך טובים?
זה נכון, אני מניח. למצוא מתופף זה הדבר הכי קשה לעשות. יש כמה מתופפים מדהימים מקנדה וג'ים הוא בטוח אחד מהם!

מדוע עזבו הסולן כריס קארל והגיטריסט רוד דוהרטי את הלהקה ב-2005? ומדוע אחיו של כריס, סקוט קארל, אחד ממייסדי הלהקה, עזב גם הוא?
בזמנו לא עשינו הרבה כסף, אז סיבובי הופעות באמת יכולים לשבור להקה. הכל הרבה יותר טוב עכשיו וההרכב הנוכחי יציב.

איך נבחר הסולן הנוכחי, סטו בלוק, להיות "הסולן החדש" של הלהקה?
ראיתי את הלהקה הקודמת של סטו עוברת כאן בעיר, הם עשו קאבר ל- Painkiller של Judas Priest וחשבתי שיש לו טווח באמת גדול בקול. למעשה, סטו יצר איתנו קשר ב-2004 בזמן שהיינו בטור באירופה, ובינואר 2005 הוא בא לעיר שלנו ונבחן - מיד יצאנו לדרך איתו לתשעה חודשים! בימינו הוא כבר כלב דרכים אמיתי!

עברתם מספר שינויים קריטיים בהרכב – אתה חושב שההרכב הנוכחי הוא הטוב ביותר עד היום? תשקול להצטרף לחברי הלהקה מהעבר בדומה למה שקרה עם ג'ים?
אני מעדיף להשאיר את העבר מאחור. אני חושב שהליינאפ הנוכחי מצויין ללהקה. כל אחד "רוצח" בדרכו ואנחנו נשמעים מעולה בהופעות.

המוזיקה של Into Eternity דיי טכנית, איך אתה שומר על כושר מספיק כדי לנגן את כל השירים? כל כמה זמן אתה מתאמן? כל כמה זמן אתם עושים חזרות?
אני מתאמן בגיטרה כל יום ושאר החבר'ה עושים אותו דבר. כשכולנו ביחד, אנחנו מנגנים חמישה ימים בשבוע וממש מנסים לשמור עצמנו כנגנים הדוקים.

יש משהו שהיית רוצה לעשות עם הלהקה ועוד לא עשית?
אולי יום אחד נוציא DVD. גם יהיה מגניב להוציא אלבום קאברים בנקודה כלשהי. הדברים האלה יהיו כיפים למעריצים אני חושב.

בתור חבר בלהקה קנדית, מה אתה חושב על הדרך שבה קנדה ותושביה מוצגים (ללעג) בתכניות טלוויזיה ובסרטים (כמו סאות'פארק למשל)?
אני חושב שהכל נעשה ברוח טובה. אני מאוד נהנה מסאות'פארק למען האמת!

הופעתם בארה"ב, אירופה וכמובן גם בקנדה מולדתכם – איזה קהל אהבתם יותר? הזר או המקומי?
אני חושב שאנחנו מקבלים את התגובות הכי טובות בימים אלה מהאמריקאים. סביר להניח שזה בגלל ששם אנחנו מופיעים הכי הרבה. באמת בנינו בסיס-מעריצים טוב שם.

מה בוקע בימים אלה מהמערכת הביתית שלך ומעצבן את השכנים?
Iron Maiden - A Matter Of Life And Death
King Diamond - Give Me Your Soul...Please
Twisted Into Form - To Awaken The Dreamer
Symphony X - Paradise Lost
Dream Theater - Systematic Chaos
Megadeth - United Abominations
Cynic – Focus

אם היו נותנים לך הזדמנות להחזיר לחיים ולעבוד עם מוזיקאי אחד, באיזה היית בוחר?
הייתי מחזיר את Randy Rhodes , צ'אק מ- Death ואת דיימבאג. אני מוכן להתערב שהייתה יוצאת מכל זה מוזיקה עצבנית.

מה אתם אוהבים לעשות כשהמחויבויות ללהקה מסתיימות?
אנחנו בדר"כ מתאמנים בנגינה, הולכים לסרטים ומשחקים משחקי וידאו.

יש לי קרובים בקנדה ושקלתי לבקר בה ביום מן הימים, באילו מקומות אתה ממליץ לבקר?
יש הרבה מקומות נהדרים בקנדה. הייתי אומר לך ללכת לבקר בהרים ממערב ל- Calgary Alberta בקולומביה הבריטית; ממש מדהים שם. חוץ מזה, אני ממליץ על הערים Jasper ו- Baniff .

תכניות לעתיד הקרוב?
סיבוב הופעות עם Dream Theater בחמשת השבועות הקרובים, ואחריו הופעות עם Edguy בספטמבר/אוקטובר.

ולסיכום, השאלה האולטימטיבית! לאגר, אייל או סטאוט?
אני מעדיף לאגר בהיר. אני לא אוהב בירות כהות בכלל!

תודה רבה על הראיון, טים, מקווה שנהנית לענות כמו שנהניתי לכתוב את השאלות, בהצלחה עם הסיבוב-הופעות הקרוב ונקווה לראות אתכם גם בישראל מתישהו...

עופר ויינר
 
blog comments powered by Disqus