ראיונות
Intronaut
ראיון עם: Leon del Muerte גיטריסט וסולן להקת Intronaut
2007-03-22
את השם Intronaut או ששמעתם הרבה או שבכלל לא, הכל תלוי בהרגלי העישון שלכם... ובנימה רצינית יותר, מדובר בלהקת פוסט-הארדקור אמריקאית, אולי אפילו אחת מסממניו של הסגנון (יש שישייכו אותה לכל לסגנון השנוי במחלוקת פוסט-מטאל) שהרוויחה לעצמה שם והרבה כבוד דרך EP יחיד, Null , ואלבום יחיד, הלוא הוא Void. הצלחתי לתפוס את גיטריסט/סולן הלהקה Leon del Muerte רענן אחרי סיבוב הופעות בצידה הדרומי של ארה"ב, וזה מה שהיה לי לשאול אותו:
היי לאון, מה שלומך? מה שלום שאר חברי Intronaut?
תודה עופר, אני בסדר, שמח להיות בבית אחרי הטור. כותב מוזיקה חדשה ברגעים אלה. סשה (Sacha Dunable, גיטרה/סולן נוסף) כנראה בבית ועושה את אותו דבר, בזמן שג'ו (Joe Lester, באסיסט) מופיע עם
Mouth of the Architect ודני (Danny Walker, מתופף) מופיע עם
Jesu. אפילו כשאנחנו לא עסוקים אנחנו דיי עסוקים!
בדיוק סיימתם סיבוב הופעות, נכון? ספר לנו קצת על הטור, איפה הוא היה? כמה זמן הוא ארך?
כן, היה נהדר! שלוש ההופעות הראשונות היו עם
Oxbow ו-
Isis והשאר היו עם
Torche ו- Isis. היה מדהים! כולם בכל הלהקות היו סופר-נחמדים ויצא לנו לנגן מול כמה מהקהלים היותר גדולים ש- Intronaut הספיקה להופיע מולם.
למעשה, דני עדיין בסיבוב הופעות עם Jesu, הוא מחליף את Ted Parsons שלא היה יכול להגיע לארה"ב, החבר'ה מ-
HydraHead Records חיברו בין דני ל- Justin Broadrick . זה סוג של חלום שהתגשם בשבילו.
הייתה הופעה בסיבוב ההופעות הזה שתזכור בתור "ההופעה הכי טובה בו"?
כמעט כל ההופעות היו דיי מדהימות. לא הייתה הופעה לא טובה בתוך המקבץ הזה. קשה מאוד להגיד בדיוק איזה הופעה בולטת מעל השאר, אבל אפשר להגיד שזאת שהייתה בטמפה, אריזונה הייתה אחת הגדולות ובהחלט הערב הכי טוב שהיה לנו מבחינת מכירות של מרצ'נדייז.
אני נוטה בכללי לחבב את המקומות הקטנים שבהם אנשים מעוכים ממש על הבמה, סנטימטרים ספורים מאיתנו, והיו גם כמה כאלה, כמו Baton Rouge בלואיזיאנה, Athens בג'ורג'יה, ואוסטין בטקסס. ההופעה ההיא באוסטין הייתה פשוט מטורפת!
הופעתם עם חומר רק מ- Null (אי.פי הבכורה של הלהקה) ומ- Void או שהיו גם חומרים חדשים שהכנסתם?
כן, למרות ששינינו את הסטליסט באמצע הדרך. הסט המקורי היה כולו מורכב ממה שיש ב- Void; ניגנו מתוכו את A Monolithic Vulgarity, Gleamer , Fault Lines , Teledildonics ו- Rise to the Midden. באמצע הדרך, של הטור, החלפנו את Fault Lines ב- Fragments of Character מ- Null.
הטור הזה היה בעיקר כדי לקדם את Void, אבל רצינו לתת שיר ישן בחלק מההופעות. נגמרו לנו גם כל הדיסקים למכירה של Void, אז חשבנו שלנגן משהו מ- Null יהיה קצת יותר מתאים...
לצד איזה להקות הופעתם עד היום?
עד כה הופענו עם הלהקות Century,
Black Cobra ,
Burn In Silence,
Misery Index,
Kayo Dot,
Yakuza ,
Fuck the Facts וכמו שאמרתי – גם עם Torche , Isis , Oxbow ו- Mouth Of The Architect וכו'... אני יודע ששכחתי כמה להקות, אבל אלה העיקריות.
היו להקות שנתקלתם בהן בדרך ושוות המלצה?
הממ, אני נזכר רק במעט להקות שהופעות איתן אבל לא היו חלק מהסיבוב הופעות, כמו
Battlefields ו-
Exhausted Prayer. שתיהן מעולות!
כל אחד מחברי Intronaut בא מרקע מוזיקלי טיפה שונה – איך אתם מסתדרים באוטובוס-טור כשמגיע הזמן לבחור מה לשמוע בנסיעות הארוכות?
*צוחק* הלהקה הזאת עדיין רחוקה מלהיות באוטובוס-טור משלה, אבל אנחנו שומעים הרבה דברים משותפים, ו/או לפחות מעריכים את הדברים האחרים שכל אחד שומע. אנחנו שומעים הרבה סטנדאפ (בעיקר של דייב שאפל), אמנות שוליים כמו Wesley Willis וכמויות קטנות של דברים אתניים, ג'אז, גריינדקור ודת' מטאל ישן, רוק מתקדם משנות השבעים, להקות אחרות שאנחנו מופיעים איתן וכו' וכו'. זאת תערובת דיי גדולה של חרא. הכל מ-
Björk ל-
Rotten Sound, ל-
Yes ועד Art Blakey.
עכשיו כשסיימתם להופיע, אתם מתכננים לנוח קצת או שישר להתחיל לעבוד על שירים חדשים?
טוב, כמו שאמרתי, ג'ו ודני עדיין ממלאים כל אחד את משימותיו. אני וסשה התחלנו לכתוב, כל אחד בנפרד, חומרים חדשים, אבל עדיין לא נפגשנו כדי לעבד אותם ביחד. יש לי מבנה של שיר אחד שלם בינתיים, ומלא ריפים. לסשה יש גם חומר חדש, ככה שזה פתוח לגמרי.
אני חושב שאולי מתישהו השנה נקליט EP נוסף. אני אשמח לחזור לכתוב מוזיקה חדשה.
מה תהליך הכתיבה אצלכם בלהקה?
בדרך כלל סשה בא עם שירים כתובים שלמים לחזרות, אולי נעשה תיקונים קטנים פה ושם, אבל ברוב המקרים זה איך שזה נכתב. אני ברוב המקרים כותב חלקים גדולים מהשירים ואנחנו מחברים אותם ביחד בחזרות לדברים אחרים.
סשה ואני הכותבים העיקריים, אבל ג'ו כתב את הרוב מתוך שיר אחד ב- Void ודני לגמרי מקצועי בלהפוך את השירים שלנו למגובשים, אז זה בכל זאת תהליך שמעורבת בו כל הלהקה, כל הזמן.
איזה אמנים השפיעו עליהם בתור מוזיקאי?
זאת שאלה שקשה לי לענות עליה. אישית, אני לוקח המון השפעות מכל מיני שטויות... הכל מאולדסקול דת' שבדי למוזיקה של משחקי וידאו. אני לא יכול לדבר בשמם של החבר'ה האחרים כאן, אבל אני חושב שפחות או יותר כולם בלהקה לוקחים את ההשפעות שלהם מהמון מקומות, מושפעים ממקורות שונים, שאיכשהו מעצבים את הכתיבה שלהם.
מאיפה הגיע השם Intronaut? איך בחרתם אותו ומה המשמעות שלו?
האמת, שאני זה שהמציא אותו. הוא מורכב משתי מילים בלטינית, Intro (או Intra , במקור) שפירושו "פנימי" ו- Naut שפירושו "נוסע/מטייל". אין ממש משמעות עמוקה מאחורי זה. השם היה פשוט אחד מהשמות המעטים שכולנו הסכמנו עליהם. היה איזשהו קשר רופף לשירים הראשונים, ולסוג המוזיקה שאנחנו עושים, אבל היום אין יותר מדי קשר בין השם שלנו למוזיקה שאנחנו עושים.
לאילו מצבי-רוח, מצבים הכרתיים או סתם מצבים אתה חושב שהמוזיקה שלכם מתאימה?
אני חושב שג'ו וסשה היו עונים "מסטולים לחלוטין", אבל אולי לא כל כך בימינו. אני כותב הכי טוב כשאני עצבני או מדוכא או פשוט קצת מנותק. שוב, זה קשה להעיד בשביל האחרים, אבל בשבילי היא מתאימה כשאני לא מרגיש הכי בנוח.
אתם מכוונים לז'אנר ספציפי כשאתם כותבים את המוזיקה בלהקה או כותבים יותר בצורה של אלתור שיוצא ממנו שיר?
קשה להגיד, אבל אנחנו בטוח לא מנסים לכתוב משהו כדי שיתאים לאיזשהו חור. אנחנו מנסים להוציא כמה חומר שצריך כדי שנרגיש שהשיר שלם. אפילו אם זה אומר שנצטרך לעבור דרך קטע מטאל עצבני, קטע ג'אזי, ואז קטע שנשמע כמו מערבון ספגטי – זה מה שנעשה. זה לא בהכרח אלתור, למרות שאל חלק מהשירים והריפים הגענו מזה שכולם פשוט ניגנו בחזרות עד שיצא משהו שאהבנו את איך שהוא נשמע.
מאיפה אתה מקבל השראה? עד כמה חומרים מרחיבי-תודעה מעורבים בתהליך היצירתי אצלכם?
אני לא אומר שזה נחוץ למישהו מאיתנו כדי לכתוב מוזיקה, אבל זה בטוח לא מזיק. סשה עישן פעם המון חשיש, אבל היום אני חושב שהוא לא עושה את זה כל כך. ג'ו עדיין כן, למרות הכל. אני לא מעריץ גדול של סמים, אבל אני בהחלט שותה יותר ממה שמוקצב לי. דני פשוט לוקח קצת מהכל...
אתה עובד כרגע על עוד פרוייקטים מלבד להיות ב- Intronaut?
לי ולדני יש גם את Phobia. זה בעיקר בשביל הכיף, בגלל שאנחנו לא יכולים לנטוש את שורשי הגריינדקור שלנו. ג'ו מנגן בהרכב Fאנק/ג'אז שנקרא The Pulsations עם דייב, עוד חבר שלנו.
מה אתה יכול לספר לנו על Murder Construct?
זה פרוייקט שאני ודני עובדים עליו מדי פעם כשיש לנו זמן פנוי. זה התחיל כלהקת גריינד רגילה, אבל איכשהו משתנה למשהו מוזר יותר. עוד נראה מה יקרה עם זה, אם אי פעם נצליח לסיים את זה.
ההיסטוריה שלך כוללת עוד כמה להקות, קיצוניות, כמו Phobia, Impaled, Exhumed, Black Ops ו- Artificium Sanguis – אתה עוד בקשר עם הנפשות הפועלות מאחוריהם?
כן, כמובן. כמו שאמרתי, אנחנו עדיין עובדים על Phobia. יש לנו אפילו סיבוב הופעות קצרצר עם
Extreme Noise Terror בעוד כמה חודשים.
אני עדיין בקשר עם כל החבר'ה מכל הלהקות האלה, אנחנו מדברים דרך האינטרנט וגם פנים מול פנים כשיוצא לנו להיפגש, בתדירות נמוכה מזאת שהייתי רוצה. היו דיבורים על להקליט מחדש חומרים ישנים של Impaled בהמשך השנה, והם הציעו לי לחזור לשיר בהקלטות האלה. זה יהיה גדול אם זה יקרה!
מה אתה חושב על החומר שהלהקות הפעילות (מתוך הרשימה למעלה) עושות היום?
Exhumed כבר לא פעילים מאז דצמבר 2005, Black Ops היה דבר חד פעמי ו- Artificium Sanguis המשיכו קצת אחרי שעזבתי עד שלא יכלו למצוא מתופף אחר.
החומר החדש של Impaled מעולה! מוצא חן בעיני הכיוון שבו הם הולכים והם משחיזים את האמנות שלהם לחדות של תער. יהיה מעניין לשמוע איך האלבום החדש שלהם.
Phobia כנראה יוציאו אלבום חדש לפני שהשנה תיגמר או בתחילת שנה הבאה, ואני יכול להבטיח שזה יהיה הדבר הכי עצבני שהם עשו אי פעם.
איזה מהלהקות הלא-פעילות היית מחייה אם הייתה לך אפשרות?
הייתי בכנות, באמת, באמת שמח לעבוד עם Artificium Sanguis שוב. זו הייתה הלהקה הכי כיפית שאי פעם הייתי בה. אני לא מתופף כל כך טוב, אבל הייתה לנו אחידות כזאת, יכולנו לכתוב שירים באותה מהירות שמנגנים אותם והם עדיין היו מעולים. לכולנו היה אותו ראש והתאמנו ארבע פעמים בשבוע ותמיד השתכרנו לחלוטין בחזרות, *צוחק*. אלה היו זמנים טובים עם חלק מהחברים הותיקים ביותר שלי.
בתור אחד עם ניסיון רחב במוזיקה קיצונית – אתה חושב שגריינד זו מוזיקת רקע טובה לחדר המיטות?
חהחהחה, אולי אם אתה מנסה לעשות קוויקי. אישית, אני מעדיף להאזין למשהו קצת יותר סקסי כשהעניינים מתחממים.
במקרה של שריפה פתאומית, איזה שלושה אלבומים היית מציל מהלהבות?
פאק!! זה באמת קשה.
Like an Everflowing Stream של
Dismember
Homogenic של Björk
Book M של
Secret Chiefs 3
מה סוג האלכוהול האהוב עליכם?
תן לי רגע לחשוב... ג'ו אוהב וויסקי. דני אוהב רדבול עם וודקה. סשה אוהב... ז**, אני לא יודע מה סשה אוהב. אני אוהב טקילה. אני חושב שלכולנו יש הערכה אין סופית לבירה, בכל מקרה. אי אפשר ממש לטעות עם בירה טובה.
לסיום, יש מילות חוכמה שתרצה לחלוק עם הציבור? (הושאר כמו במקור)
Those who write on shithouse walls
Roll their shit into little balls
Those who read these words of wit
Eat those little balls of shit...
תודה שוב, עופר!
תודה גם לך על הראיון, ועוד בהתראה כל כך קצרה ממתי שחזרתם מהטור. נקווה לראות אתכם מופיעים, נרים איזה כוסית!
עופר ויינר